צור קשר עם נילי
...Loading...

נילי ברגידה

פסיכותרפיסטית גופנית המשלבת עבודה עם חלימה וחלומות צלולים

להתמודדות עם חרדות, פוסט טראומה, קשיים ביצירת אינטימיות ולהתפתחות אישית ורוחנית. 

בוגרת מסלול ההכשרה במכללת רידמן המוכר ע"י הEABP- European Association for Body Psychotherapy

פרקטיקום בבית החולים לבריאות הנפש אברבנאל.

חוקרת שילוב חלומות צלולים בתהליך תרפויטי, מעבירה סדנאות ומרצה בתחום. 

הטיפול נעשה בקליניקות פרטיות בהוד השרון ובפרדס חנה. ישנה גם אפשרות למפגשים בסקייפ.


בעברי כלכלנית, יועצת ושותפה בכירה בחברת ייעוץ ניהולי מעל 10 שנים.

בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול וכן תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

ממקימי הפורטל לפסיכותרפיה גופנית. יועצת בעמותת למרחב.

וידאו

וידאו

תעודות

ארועים

סדנת חלומות צלולים עם רוברט וואגונר מאי 2017
תאריך: 23/5/2017 18:00:00
מיקום: בית בארבור תל אביב

כל הפרטים בלינק: 

http://nblanding.activetrail.biz/robertnili2017


סדנת חלומות צלולים עם רוברט ונילי 2016
תאריך: 16/5/2016 00:00:00
מיקום: בית בארבור תל אביב
כנס חלומות צלולים באוניברסיטת תל אביב 2015
תאריך: 18/5/2015 00:00:00
מיקום: אוניברסיטת תל אביב

להמשך קריאה אנא לחצו על התמונה...

מדריך מקוצר לחלומות צלולים
כיצד לבסס חלום צלול מוצלח – רוברט וואגונר

תרגום לעברית: נילי ברגידה*

מה קורה אחרי שמגיעה ההבנה "אה, אני חולם!"?
עבור חולמים צלולים מתחילים רבים, הצלחתם לחוות חלום צלול תלויה באופן התגובה שלהם ב-30 השניות הראשונות אחרי שהבינו כי הם חולמים. ברגעים קריטיים אלה, ישנם שלושה שלבים חשובים שניתן לבצע על מנת לאפשר כניסה לחלום צלול ארוך ומרגש. 
שלושת השלבים הינם:
1. ויסות רגשי.
2. הגברת מודעות.
3. שמירה על פוקוס. 

להלן פירוט השלבים וכיצד כדאי לפעול בכל שלב:
1. ויסות רגשי – אם עולה התלהבות גדולה לאחר הגילוי שזהו חלום, אמור לעצמך בחלום: "הרגע" לפני שהרגשות מתעצמים. מקד את מבטך במשהו "משעמם" כמו כפות ידיך או כפות רגליך או הרצפה (מצא גירוי ויזואלי נטרלי). דבר זה יגרום באופן טבעי להרגעת הרגשות. כמו כן, ניתן למקד את תשומת לבך במשימה כלשהי כדי להפחית את רמת הרגש שאתה חש. 

2. הגברת מודעות – החל בפעילות מקרקעת חזרתית פשוטה, כמו שפשוף כפות הידיים זו בזו או נגיעה במשהו, זאת כדי להפעיל את חוש התנועה, פעולות מסוג זה יעזורו לך להרגיש "שם". צעק בקול בחלום "הגבר בהירות" או "יותר מודעות צלולה". לעיתים כתגובה, רמת התאורה בחלום תגבר. תוכל גם לערוך בדיקת מציאות, כדי לוודא שזה אכן חלום, כמו למשוך באצבעות ולהאריך אותן או לרחף מעל האדמה. 

יצירת רמת מודעות גבוהה מאפשרת מעבר קל לשלב הבא: 

3. שמירה על פוקוס – חולמים צלולים רבים מגלים את הדבר החשוב הבא: עליך לשמור על המודעות להיותך בחלום צלול, בזמן שאתה פועל בחלום. אם התעניינותך בהתרחשויות בחלום עולה, יש סיכוי שהצלילות תאבד. שמירת הפוקוס מצריכה הבנה "אקטיבית" של צלילות החלום. ישנם חולמים צלולים המבצעים חזרה רפטטיבית של פעולה כלשהי על מנת להזכיר לעצמם שהם חולמים. לדוגמא, כל שלושים שניות לערך, הם מודיעים בקול "זה חלום צלול" או שרים שיר על מנת להזכיר לעצמם שהם חולמים. חלק יוצרים סדרה של משימות קטנות שעליהם להשיג. שימו לב כי בהייה ממושכת באובייקטים בחלום צלול של יותר מחמש שניות, יכולה להביא לסיום הצלילות. 
לאחר השלמת שלושת השלבים הללו ביססת חלום צלול יציב. עתה אתה יכול לחקור את עולם החלום או להביע את הכוונה או המטרה שהצבת לעצמך. (לדוגמא אמור "חלום אנא הראה לי משהו שחשוב בשבילי לראות").

טכניקות פשוטות לחלימה צלולה למתחילים
מצא את ידיך (גרסה מותאמת לטכניקה של קרלוס קסטנדה) 
בעזרת אימון לפי הטכניקה המוצעת כל לילה לפני השינה, יתחזק הקשר בין הגירוי (המראה של כפות ידיך) והתגובה המנטאלית (זה חלום!).
1. שב במיטתך והרגע.
2. התבונן ברכות בכפות ידיך ואמור לעצמך "היום בזמן שאחלום, אראה את ידיי ואבין שאני חולם". השאר רגוע.
3. המשך להתבונן בידיך וחזור על המשפט מעלה שנית.
4. תן למבט עיניך להתרכך, השאר שקט ואפשר למחשבות להיעלם.
5. לאחר כחמש דקות (או כאשר אתה חש עייף) סיים את התרגיל ושכב לישון.
6. אם אתה מתעורר במהלך הלילה, הזכר לעצמך בעדינות את הכוונה שלך לראות את ידיך בחלום. שאל את עצמך האם ראית את ידיך בחלום.
7. בשלב מסוים בחלום, ידיך יופיעו לפתע מולך ומיד תעשה את החיבור "זה חלום!"

שימוש בסוגסטיות
טכניקה נפוצה ופשוטה מערבת סוגסטיות לפני השינה. לפני השינה חזור מנטאלית ארבע או חמש פעמים על אחד מהמשפטים הבאים: "הלילה בחלומותיי, אבין שאני חולם" או "הלילה בחלומותיי אהיה מודע יותר וכשאחווה משהו מוזר אבין שאני חולם ואהפוך צלול".

מתנומה לצלילות 
חולמים צלולים גילו באופן עצמאי את הטכניקה של תנומה לצלילות. הטכניקה אושרה ע"י המוסד לצלילות ביסודו של ד"ר סטפן לברג' (The Lucidity Institute by Stephen LaBerge). טכניקה זו מגבירה את הסיכוי לחלום צלול באופן משמעותי. הנה תיאור השיטה המכונה גם התעוררות וחזרה למיטה (Wake Back to Bed or WBTB).
1. התעורר כשעתיים לפני שעת היקיצה הרגילה שלך.
2. הישאר ער כ - 30 - 45 דקות. בזמן זה חשוב על חלימה צלולה או קרא חומרים העוסקים בנושא ואז חזור לישון עם הכוונה לחלום חלום צלול.
מחקר הראה כי טכניקה זו מעלה את הסבירות לחלום צלול פי 5 עד 10.
מקור: (Lynne Levitan, Nightlight, Vol 3, # 1, “Get Up Early, Take a Nap, Be Lucid”).

WILD (Wake Initiated Lucid Dreams) כניסה למצב חלום מתוך מצב ערות
גישה זו מציעה דרך להעברת התודעה הערה ישירות למצב חוויות היפנוגוגיות או מצב שינה. ישנן מספר שיטות ליישום גישה זו. בחר זמן שבו אתה מרגיש עייף באופן טבעי, כמו שנת צהריים או לאחר התעוררות באמצע הלילה. כאשר אתה עוצם את עיניך ומתחיל לחוש שאתה נרדם החל לספור בראשך "1 אני חולם, 2 אני חולם, 3 אני חולם וכו'". בסופו של דבר יתכן שתיכנס למצב היפנוגוגי (מצב בין ערות לשינה הדומה למצב חלימה) כשקול בראשך עדיין אומר "אני חולם" ותגלה שאתה באמת באמצע חלום. גישה נוספת ממליצה לאמץ מודעות של "מתבונן חיצוני". עם מיינד שקט התבונן כיצד מצב השינה נכנס, צבעים מתחילים להשתנות ודמויות מהדמיון מתחילות לנוע. בשלב מסוים תיכנס לסביבת הדמיון הזו מנטאלית ותוכל לבסס את המודעות לצלילות. 

*הערת המתרגמת: המדריך נוסח בלשון זכר אך פונה לנשים וגברים כאחד